IMEDIA- A SPAR-hoz és a Tesco-hoz köthető a legtöbb CSR- megjelenés 2016-ban

 


imedia_logo
Elkészült a Magyar Adományozói Fórum és az IMEDIA Kft. 2016-ban közösen indított Társadalmi Befektetések Médiamonitor kutatása, mely a hazai nagyvállalatok CSR-megjelenéseit vizsgálja a Figyelő 2016. évi TOP200-as listája alapján.

A tanulmányban a 100 legnagyobb hazai vállalat, valamint 10 bank és 10 biztosító országos, regionális, online, rádiós és televíziós sajtómegjelenései kerültek elemzésre. Az IMEDIA kutatása során a 100 vizsgált cég összesen 234 000 alkalommal jelent meg a figyelt médiaforrásokban, ebből több mint 3 200 CSR-tematikájú hírt azonosítottak, melyből a legtöbb tartalom a TESCO-hoz és a SPAR-hoz kapcsolható.

A kutatás eredményeként elmondható, hogy a hazai CSR-napirend fejletlen és esetleges, a magasabb megjelenésszámok általában egy-egy programhoz vagy rendezvényhez köthetők. A napirend szezonalitása nem látható, ez alól esetleg a karácsonyi jótékonysági-szezon jelent kivételt, de ez sem hoz éves szinten kimagasló számokat. Emellett látnunk kell, hogy egy-egy díjátadó vagy konferencia még mindig gyakran felülmúlja akár a legnépszerűbb programok és kezdeményezek elérését.

A CSR-napirend éves szinten növekedést mutat, de az még nem tudható, hogy egyedi változásról, vagy trendszerű növekedésről van szó, így ez a következő években válik majd egyértelművé. A kutatásból azonban az is kiderül, hogy mely cégek voltak a legaktívabbak CSR megjelenéseiket illetően. A "versenyben" a Tesco vezet 305 megjelennéssel, melyet a SPAR szorosan követ összesen 298 sajtómegjelenéssel, az előkelő harmadik helyen pedig a Vodafone végzett 225 CSR megjelenéssel.

Az FMCG vállalatok szociális ügyekkel (adománygyűjtés), illetve egészséges életmóddal foglalkoznak; a jármű- és gépipari cégek fenntarthatósággal (legfőképp hulladékgazdálkodással, károsanyagkibocsátással és zöldenergiával) és innovációval kapcsolatos projekteket indítanak. Az energetikai cégek fenntarthatóságba, a technológia szektor innovációba, míg a gyógyszeripar egészségügyi kezdeményezésekbe fektet.

Az elemzést tartalmazó dokumentum letöltésével bővebben tájékozódhat az adatgyűjtés módjáról és eredményeiről:

 

A Magyar Adományozói Fórum Tagjai