McDonald's - Átalakítja Happy Meal menüit a McDonald’s


McDonalds 02A McDonald’s globális központja a családok iránti elkötelezettségét ma új vállalások bejelentésével erősítette meg. Az étteremhálózat hosszú távú növekedési stratégiájában fontos szerepet játszanak azok a kezdeményezések, amelyek a márka ismertségét és lehetőségeit pozitív változások szolgálatába állítják. A tervezett lépések a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását, az olvasás népszerűsítését, valamint a rászoruló családok támogatását kívánják elősegíteni utóbbit a Ronald McDonald House Charities tevékenységén keresztül. Az öt pontban megfogalmazott vállalások terén, így a kiegyensúlyozott menüválaszték, az egyszerűsített termékösszetétel, az átlátható tápérték-információk és a felelős reklámozás megvalósításában, valamint egyes termékcsoportok, így pl. a zöldség fogyasztás népszerűsítésében a magyarországi étteremlánc élen jár.

Folyamatos fejlesztés és felelős reklámozás

A hazai Happy Meal menük nem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer. Azok a termékek, pl. a szószok, ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert. Egyetlen McDonald’s termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó.

A részletes tápérték-információk a hazai éttermekben a papír tálcabetéteken és a vállalat honlapján is elérhetőek, így a vendégek a napi szükségleteiknek és ízlésüknek megfelelő, tájékozott döntést hozhatnak maguk és gyermekeik számára.

A McDonald’s felelős vállalatként évekkel ezelőtt önként korlátozta reklámtevékenységét. 12 év alatti gyermekeknek az éttermeken kívül egyáltalán nem hirdeti termékeit.

A hazai Happy Meal menükben választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is. A TV-reklámokban elhelyezett üzenetek a gyümölcs- és zöldségfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet.

Folytatódik az olvasást népszerűsítő program

A 2001-ben útjára indult kezdeményezés eredményeként a vállalat és franchise-partnerei világszerte eddig több, mint 370 millió könyvet adtak a gyerekek kezébe a Happy Meal menük részeként. Magyarországon 2012-ben indult el az olvasás-népszerűsítő program. Évente több alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyveket csomagolnak a Happy Meal menükhöz.

Évente több millió családot támogatnak a Ronald Házak

A McDonald’s a Ronald McDonald House Charities-en keresztül több mint negyven éve segíti a családokat abban, hogy a szülők akkor is a gyermekeik közelében lehessenek, amikor a kicsik hosszú kórházi kezelést igénylő betegséggel küzdenek

Magyarországon eddig több, mint 9000 család részesült ebből a segítségből a Budapesten és Miskolcon működtetett Ronald Házakban, valamint a pécsi Ronald Szobákban, ahol a családok ingyenesen vehetik igénybe az apartmanokat. 2017-től kezdődően minden eladott Happy Meal után 5 Ft-tal, az adománygyűjtő hét során pedig minden eladott sült burgonya után 40 Ft-tal támogatják az alapítvány működését.

 

A Magyar Adományozói Fórum Tagjai