A munkavállalók bevonásának szerepe a vállalatok támogatási programjaiban 2015


A Magyar Adományozó Fórum a felmérést 2015. július 20. és szeptember  25. között folytatta le a CID Cég-Info Kft. közreműködésével. A korábbi MAF kutatásokhoz hasonlóan (Vállalatok támogatói tevékenysége, Vállalati önkéntesség Magyarországon, Vállalatok társadalmi befektetési gyakorlatának kommunikációja, Vállalatok és civil szervezetek együttműködésének hazai gyakorlata, Eseti támogatások a hazai vállalatok támogatási gyakorlatában, A hazai vállalatok társadalmi befektetéseinek trendjei 2009-2015) a hazai TOP200 vállalat szolgált mintaként (Figyelő 2014, nettó árbevétel alapján), kiegészítve a TOP20 bankintézménnyel (Figyelő 2014, mérlegfőösszeg és eredmény alapján) valamint a TOP10 biztosítóval (Figyelő 2014, díjbevételek alapján). A felmérés során összesen 216 vállalat került megkeresésre, mivel azon cégcsoportokat, ahol a támogatási tevékenységek területét központilag irányítják egy vállalatként kezeltük. Az adatfelvétel telefonos lekérdezéssel, illetve e-mailen keresztül, önkitöltős módszerrel zajlott.

Az alábbi kérdésekre válaszolt 51 vállalat:

  • A következő kategóriák közül Ön melyikbe sorolná a vállalatuknál támogatásokra fordított források összértékét 2014-ben?
  • Vállalatuknál milyen erőforrásokat használnak fel támogatási programjaik során?
  • Vállalatuk felméri valamilyen módon a munkavállalók ismereteit, elvárásait, motivációit a vállalat támogatási programjaival kapcsolatban?
  • Vállalatuknál bevonásra kerülnek a munkavállalók valamilyen módon a támogatási programok tervezésébe, megvalósításába?
  • Vállalatuknál megjelennek a belső kommunikációs tevékenységekben a cég támogatási programjai, kezdeményezései?
  • Vállalatuk tudatosan/tervezetten használja fel támogatási programjait munkáltatói márkájának (employer branding) építéséhez?
  • Kinek a kezdeményezésére, illetve szabadidőben vagy munkaidőben szervezett önkéntes programokban vehetnek részt a munkavállalók vállalatuknál?
  • Ki a felelős a vállalatnál a munkatársak önkéntes munkájának tervezéséért, szervezéséért?
  • Milyen jellegű önkéntességhez kapcsolható tevékenységekben vesznek részt leggyakrabban cégük munkatársai?
  • Ki a felelős a vállalatnál a munkatársak önkéntes munkájának tervezéséért, szervezéséért?
  • Milyen jellegű önkéntes feladatokat végeznek leggyakrabban cégük munkatársai?
  • Milyen jellegű önkéntes feladatokat végeznek leggyakrabban cégük munkatársai?
  • Vállalatuknál milyen mutatók alapján követik, mérik a munkavállalók vállalati programokba való bevonásának eredményét és hatásait?
  • Utánkövetik vagy mérik bármilyen módon a vállalati önkéntes tevékenységeknek hatását?
  • Az elmúlt években változott támogatási gyakorlatukban az önkéntes tevékenységekbe bevont munkatársak száma, és a munkaidőben biztosított önkéntes órák száma?
  • Előreláthatólag hogyan változik a következő 3 évben vállalatuknál az önkéntes tevékenységekbe bevont munkatársak száma, illetve a cég által munkaidőben biztosított önkéntes munkaórák száma?
  • Előreláthatólag hogyan változik a következő 3 évben vállalatuknál a cég által biztosított önkéntes feladatok költségeire fordítható pénzbeli források nagysága?

Kérjük, töltse le a kutatási tanulmányt!

Kérjük, töltse le a sajtóanyagot!